Använder Blogger.
RSS

Friendship

Har suttit och läst igenom era bloggar nu. Det ger mig stöd också att se hur andra klarar sin sjukdom.

Fick ett meddelande av trummisen i mitt ex band (som dog med honom).
Här kanske ni behöver lite bakgrund. Jag var tillsammans med skaparen av ett större hårdrocksband i fyra år, jag är tacksam att jag fick de åren med honom men förra året dog han plötsligt av en överdos och förgiftning. Eller det är vad de sa i alla fall, vi fick ingen mer info.
De som var med var jag och trummisen, vi har inte träffats sedan begravningen och nu fick jag reda på att han kommer vara i Stockholm imorgon och fredag. Han var en grym stöttepelare för mig när min fästman dog. Han tog hand om mig ända tills min familj kunde hämta upp mig. Jag var i chock, det var visserligen han också, men trots sina egna funderingar och sin sorg tog han hand om mig, såg till att jag kom hem säkert och fanns där hela tiden!

Nu skall vi träffas igen och förhoppningsvis inte älta för mycket utan prata om det fina vi fick och umgås. Man får ett speciellt band när något sådant här händer!
Han hjälpte mig att inte bli tvångsinlagd i Tyskland (det var där det hände) och fanns där, ringde alla. Han var ett fantastiskt stöd helt enkelt!

Idag blir det att hämta ut mediciner, kanske fika lite med svärmor och sedan köra till studion, igen. Hehe, jag är bandets personliga chaufför men det är okej, för den press ett band har på sig under en inspelning är enorm! Och även om jag måste köra 15 mil (fram och tillbaka) så är det ingenting jämfört med den börda de har på sig, att under tidspress spela in en hel skiva.

Hade en dröm om en gammal vän som svek mig rätt hårt, att hon "kröp till korset" för att jag känner folk i olika band. Och tro mig, det har faktiskt blivit så av en slump. Men när man börjar umgås i en cirkel av människor (i detta fall musiker) så hittar man antagligen kärleken där igen. Jag är ingen Starfucker, det handlar inte om det alls. Jag har aldrig brytt mig om musiken så sätt, klart jag älskar musiken de gör, men det är ju för att den är bra!

Ja, som sagt, till apoteket idag och inte skjuta på det som jag brukar, speciellt med tanke på att de inte alltid har 300mg kapslar med Lyrica inne och de är snart slut, men det är jag i ett nötskal, ta allt i sista sekund!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 kommentarer:

Eriiza sa...

Men om du bor i Stockholm så kan du inte tillhöra
NÄL.
Jag bor i Uddevalla, skall snart flytta till
Göteborg.
De får skicka mina papper till NÄL för att vi har
inga läkare här, annars skulle det aldrig skickas dit.

Tack, men jag känner mig svag.
Vill bara krypa ihop och gråta..
Kram!

http://eriiza.webblogg.se/

Demonic sa...

Jo, fast jag har precis flyttat hit. :)

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Jag är en 25-årig tjej som lever med Emotionellt Instabil Personlighetsstörning och har mycket i ryggsäcken. Börjar äntligen lära mig att hantera mina problem och tar numera tag i mina problem istället för att ta ut mina problem på mig själv i form av olika självskadebeteenden! Jag bloggar för att jag hoppas andra kan läsa och ta hjälp av min historia