Använder Blogger.
RSS

Never Say Die

Jag har massa tid på mina händer nu eftersom älsklingen jobbar i tre veckor och knappt kommer att vara hemma.
Jag började dagen med kaffe och att läsa lite, just nu läser jag "När Religionen Blir Ond" som starkt rekommenderas. Sedan har jag städat ut en av garderoberna, jag har precis flyttat in hos A och han verkar aldrig någonsin ha slängt en påse så det var bara att ta tag i om mina saker också skall få plats.
Sätta på lite Sabbath och städa, helt underbart.

Jag kanske verkar gammalmodig men jag anser att kvinnan skall ta hand om hemmet, det är nästan så jag blir irriterad när A skall göra något för då blir det inte som jag vill ha det, jag städar på mitt sätt och gör det helst själv eller på mina villkor.

I alla fall har jag haft en lite tuff helg men fick hjälp av våra underbara vänner, kom bort lite, samlade tankarna och fick goda råd. Hade det vart förra året hade jag antagligen hanterat situationen med att skada mig själv istället. Jag har kommit långt och det har jag bland annat A att tacka för men framför allt har jag mig själv att tacka för det. Familj och vänner kan bara stötta en, och man måste ha det stödet, men jobbet kan man bara göra själv!

Vet inte riktigt vad jag skall hitta på idag men något skall ju gå att hitta på i Svea Rikes största stad!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Jag är en 25-årig tjej som lever med Emotionellt Instabil Personlighetsstörning och har mycket i ryggsäcken. Börjar äntligen lära mig att hantera mina problem och tar numera tag i mina problem istället för att ta ut mina problem på mig själv i form av olika självskadebeteenden! Jag bloggar för att jag hoppas andra kan läsa och ta hjälp av min historia