Använder Blogger.
RSS

When Women Lie

Så var man i hemstaden. Orkade inte sova i min lägenhet så jag sov hos mamma som är på semester. Det är ganska skönt för här finns TV och bredband vilket jag inte har i min lägenhet längre eftersom jag ju har den i några dagar till. Här finns dessutom inga jobbiga minnen av allt självskadebeteende och annan allmän skit som har hänt där.
Men ändå sitter ångesten i bröstet som en djävla parasit som inte vill släppa taget. Den här staden är inte för mig längre, jag har inget förutom min familj att hämta här och de kommer ju aldrig att lämna mig även om jag bor på andra sidan jordklotet.

Saknar min älskling också, att inte vakna och se honom bredvid mig är alltid lika jobbigt men att sakna är ju egentligen inget negativt i sig, förutom för stunden kanske.

Det sista och slutgiltiga som hände här var att en tjej fick mig att flytta in hos henne, hon pratade i telefon med min man (vi var inte ihop än då utan bara väldigt nära vänner) och jag hade sagt redan innan till henne att jag inte ville att hon skulle fortsätta stöta på honom för jag hade fått känslor för honom. Hon lovade att sluta men berättade för honom vad jag sagt och att hon struntade i det. När jag så skulle åka och hälsa på honom (vi hade beslutat oss för att bara vara vänner) så sa hon att "om jag knullade honom skulle jag inte säga något till henne" vilket jag lovade, men det blev inte så att vi bara hade sex utan vi blev faktiskt tillsammans vilket är ganska svårt att dölja för någon man är kombo med så jag ringde och sa det. Efter det slängde hon ut mig och började en hatkampanj mot oss båda, så jag vet inte längre vilka som tror på hennes bullshit och inte. Det var liksom bara droppen!

Det här är inget hatinlägg mot någon, jag skriver bara vad som hände. Men då insåg jag att det finns inget för mig att hämta här, eller jo, min bästa vän är den jag kommer sakna mest men han kan alltid hälsa på oss i Stockholm då han och min man kommer också riktigt bra överens!

Nu har i alla fall jag och en väninna bestämt tjejdag/kväll med massa skämma bort oss själva på torsdag vilket gjorde att ångesten lättade när jag kunde få lite framtidsplaner.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 kommentarer:

Unknown sa...

Du ska bo där du känner dig mest lyckligast <3 Kram

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Jag är en 25-årig tjej som lever med Emotionellt Instabil Personlighetsstörning och har mycket i ryggsäcken. Börjar äntligen lära mig att hantera mina problem och tar numera tag i mina problem istället för att ta ut mina problem på mig själv i form av olika självskadebeteenden! Jag bloggar för att jag hoppas andra kan läsa och ta hjälp av min historia